неділю, 14 грудня 2014 р.

ВИДИ МИСТЕЦТВА
РОЗДІЛ І. Графіка. Початок зоряного шляху
Урок №1
Запрошуємо у космічну подорож
Створення плаката-запрошення в космічну подорож
Мета:
·        навчальна: ознайомити з видами графіки, зокрема – прикладною графікою та її різновидами; продовжити формування в учнів графічних засобів виразності у створені художнього образу;
·         розвивальна:  розвивати навички створення композиції плаката; розвивати творчу уяву, відчуття гармонії, вміння аналізувати і характеризувати особливості графічного твору, поєднання в ньому кольору та шрифту;
·        виховна:  виховувати естетичний смак, духовну культуру пізнання навколишнього світу; акуратність, точність, дбайливе ставлення до інструментів.
Тип уроку: комбінований
Форма проведення: урок – знайомство.
Методи та засоби: вербальний, наочний, технічний, метод «Віяло».
Оснащення:
·        Зоровий ряд: світлини з зображеннями: народна іграшка, Маріїнський палац, гравюра, скульптура, естамп, силует, наскельний живопис; фото першого українського космонавта Л.Каденюка.
·        Музичний ряд: Л.Бетховен «До Елізи», «Соната №14», «Сурок».
·        Обладнання: персональний комп’ютер, мультимедійна дошка, мультимедійна презентація до уроку.
·        Матеріали та інструменти: аркуш паперу формату А-4 і А-3, графічні та кольорові олівці, ручки, фломастери, маркери – для учнів; дошка, крейда, дидактичний роздатковий матеріал – для учителя.
ХІД  УРОКУ
 І. Організаційний момент (перевірка готовності класу до уроку, вітання)
Бесіда з використанням  електронного супроводу
Слайд 1
ІІ. Актуалізація опорних знань
Метод «Віяло»
Учні пригадують види образотворчого мистецтва, вивчені в початковій школі, допоміжні матеріали розміщені на індивідуальних картках (додаток 1), усні відповіді учнів записуються на дошці за схемою (додаток2). Слайд 2

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учитель.  Закінчилося літо, ви знову сіли за парти, знову за розкладом занять  у вас предмет «Образотворче мистецтво». Сьогодні ми починаємо цікаву подорож просторами Всесвіту, яка триватиме цілий рік. Немає, мабуть, людини, яка б не мріяла побувати в космосі, побачити далекі зоряні світи. Можливо, коли ви виростите, випаде така нагода і ви подорожуватимете космічними просторами, адже Україна – космічна держава! Ким би ви не стали, яку професію б не обрали, я впевнена -  вона буде потрібна під час космічних подорожей. Головне – використати свої здібності й уміння для того, щоб прославити свою планету і Батьківщину. А почнемо нашу захоплюючу мандрівку з графіки та з створення плакату-запрошення до космічної подорожі. Слайд 3
Кожен вид мистецтва говорить своєю мовою. Мова графіки скупа і лаконічна, вона ґрунтується на поєднанні чорного і білого, при чому білий найчастіше є папір,  а чорний – олівець, вугіль, туш або інші графічні матеріали.
ІV.  Викладення нового навчального матеріалу
Розповідь вчителя: До графіки належать рисунок і друковані художні твори (різно­манітні види гравюри). Рисунок самостійного художнього значення набув із кінця XV — початку XVI ст. А сам термін графіка спочат­ку вживали лише стосовно каліграфії. Нового значення він набув у кінці XIX —    XX ст. у зв'язку з бурхливим розвитком промислової поліграфії й розповсюдженням каліграфічно чітко­го, контрастного лінійного рисунку. Тоді графіка і визначилася як мистецтво, в основі якого лежать лінія та контраст чорного і білого.
Види графіки виокремлюють за двома параметрами.
Унікальна, рукотворна графіка — рисунки, начерки, замальов­ки, шаржі, карикатури, виконані художником в одному екземплярі.
Друкована графіка, або естамп, — малюнок, відтворений у ба­гатьох примірниках. Слайд 4
Залежно від техніки виконання графіку ділять ще й на такі ви­ди:
·        лінійна — головну роль відіграє лінія;
·        силуетна — відповідно визначальним є силует (абрис) об'єктів;
·        тонова — головну роль ві­діграє тон;
·        світлотіньова — розподіл світла і тіні. Слайд 5
Метод «Віяло»
Станкова графіка — малюнки та естампи, які мають самостій­не художнє значення. Станкова графіка близька до станкового жи­вопису. Відмінність лише в тому, що художник-живописець уті­лює свій задум за допомогою кольору і фактури фарбового шару, а основним засобом художника-графіка є рисунок, співвідношен­ня ліній і плям, хоча зараз досить поширена й кольорова графіка.
До станкової графіки належать твори, які автор виконує са­мостійно вручну. Вони можуть бути призначені для прикрашан­ня інтер'єрів житлових і громадських будівель, виставок та музеїв.
Книжкова графіка об'єднує твори, основне призначення яких — оформлення книжок. Це ілюстрації, віньєтки в заставках книги, фігурні буквиці, орнаментальні смуги, шрифти, каліграфія, мініа­тюра. Серед творців образотворчого мистецтва саме графіків заведе­но вважати людьми, які багато читають. Вони втілюють у творчості не тільки свої ідеї, а й ідеї письменників. У тиші своєї майстерні художник створює цілі незнані світи, народжувані уявою або кни­гою, але вони завжди вміщаються на площині книжкової сторінки. Слайд 6
Прикладна, або промислова, графіка — художнє проектування товарних, поштових, грошових знаків, емблем, етикеток, товарних упаковок, листівок, марок і т. ін. Слайд 7
Монументальна (плакатна) графіка об'єднує твори, виконані з агітаційною, рекламною та навчальною метою: оголошення, ре­кламні плакати, буклети, агітаційні стенди тощо. Слайд 8
Робота з підручником
         Учні аналізують світлини в підручнику, розміщені на ст. 12 -13, визначають жанри плакату.
V. Практична робота.
*                Творче завдання: створити плакат-запрошення, листівку-запрошення в космічну подорож. Використовувати фломастери, маркери, чорні ручки, за потреби – кольоровий папір.
Учні діляться на дві групи, одна група працює над виконанням плакату-запрошення, інша група виконує індивідуальні роботи – листівки-запрошення до космічної подорожі.
*                Демонстрація та аналіз учнівських робіт попередніх років
*                Етапи виконання практичного завдання
·        виконати декілька ескізів (ст. 15);
·         вибрати положення аркушу (вертикальне чи горизонтальне);
·        визначити розмір частин композиції, узгодити їх за розміщеннями;
·        розмістити малюнок і шрифт так, щоб вони доповнювали один одного;
·        виділити центр композиції за допомогою розміру, тону, кольору, повторення елементів;
·        установити зорову рівновагу в композиції.
*    Самостійна робота учнів Індивідуальний та груповий інструктаж.
VІ.  Підсумок уроку.     Демонстрація завершених робіт.
Завдання до дому: Створення зорового ряду до теми: «Силует»
Додаток 1











Додаток2


ГРАФІКА

ВИДИ  ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

ЖИВОПИС

СКУЛЬПТУРА

АРХІТЕКТУРА

ДЕОРАТИКНО – ПРИКЛАДНЕ МИСТЕЦТВО
 







                         
Додаток 3


СТАНКОВА

КНИЖКОВАКОВА

ПРИКЛАДНА

МОНУМЕНТАЛЬНА
 










Додаток 4
Наскельні малюнки
Іспанія

Додаток 6



Фотоматеріали до уроку




Немає коментарів:

Дописати коментар